Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Wskazówki do PvP
#1
Information 
Postaram się tu nie wnikając w konkretne buildy, opisać kilka wskazówek które pomogą nam w PvP.
Jako że mamy swój system, będziemy mieć sojuszników i wrogów. Prędzej czy później, ktoś nas odwiedzi by dać Huzarom w czapkę. Lepiej się przygotować. Postaram się podzielić z Wami tym co udało mi się załapać przez rok grania w Open, skupiając się na wątku PvP.

A i jak będziemy latać w wingach, nie może być tak, że byle kto nas wyciągnie i wytarga za skrzydła.
  1.  Jak przeciwnik ma przewagę, czyli jest 2 lub więcej vs 1, lub jak ma wyraźnie mocniejszy statek - nie walcz, uciekaj. Ginąć nie ma sensu. Jak gonią Cię dwa lub więcej FAS'y, Clippery, FDLe, rób high wake, zrobią Ci mass locka i zginiesz. Submitujesz interdykcje, OD RAZU, strzelasz z cellbanka, jak się na ciebie rzuci 3 to nawet on nie zdąży odpalić, a shieldy będą w dole, wybierasz system z lewego panelu, ustawiasz się na niego, trzymasz 15 sekund i WIO. I tu sam nie wiem co lepsze 4 pip w tarcze i tankowanie, czy 4 pip w silniki i boost.
  2.  Lataj na buildzie PvP. Zawsze, nigdy nie wiesz kogo spotkasz. Buildem PvP rozwalisz każdego NPC, natomiast buildem PvE graczowi raczej nic nie zrobisz
  3. Graj na fixach. Każdy PvPer ma 2 chaffy ze sobą, jak ktoś ma gimbale, to spamują chaffami. Jak nauczysz się grać an fixach, które są mocniejsze o około 30%, nie będziesz się martwił czy ktoś ma chaffy czy nie.
  4. Miej chaffy. Najlepiej 2. Wtedy mało kto z gimbalami podskoczy. A jeżeli jakiś cudem będzie Ci walka nie szła, to zaspamujesz go w ucieczce. Z unlockiem ciężko się trafia, a i broń gimbalowa jest słabsza.
  5. Używaj makr, miej zdefiniowane przynajmniej 3 profile energetyczne. Do strzelania, np 4 pip w broń i 2 w silnik, do pościgu, 2 pip w broń 4 w silniki i do tankowania, 4 pip w shield i 2 w broń. Te (lub podobne) profile miej pod guzikami (ja mam na suwaku w x52), tak byś mógł błyskawicznie je zmieniać, by zmiana ustawienia nie trwala dluzej niz 0,5s.
  6. Graj na pełnym zakresie przepustnicy. Tu nie ma czasu na przełączanie przód tył jakimśguzikiem.  To nie walka samolotów z drugiej wojny światowej. Tu nie ma przeciągnięcia. Tu nie robi się 'dogfightów'. Tu się możesz zatrzymać i wrzucić wsteczny kiedy tylko chcesz. Bardziej to przypomina walkę helikopterów, niż samolotów. Tym samym jak przeciwnik ma zwrotniejszy statek, ty wrzucasz wsteczny i cały jego sens ciasnych kółek znika.
  7. Lataj zawsze przygotowany, albo do ucieczki, albo walki. Nie lataj tak że masz połowe cellbanków, albo połowe hulla, bo coś. Czegoś nie masz - lecisz na stacje i uzupełniasz/naprawiasz.
  8. Używaj Flight Assist OFF. ustaw sobie na guzik, FA OFF. Tak że jak wciskasz i trzymasz to jest OFF, jak puszczasz to jest ON. Jak obracasz normalnie statek, i on już łapie moment szybkiego obrotu, wtedy wciskasz i trzymsz FA OFF, statek obraca się szybko a ty możesz sobie odpalić makro na inny profil energetyczny, zachowując szybkośc obrotu. Druga rzecz, jak dasz boost i obrót, zaczynasz się baardzo szybko obracać a po chwili, jak zniknie boost, to ta szybkość znika i statek jest jak cegła. To jak już złapiesz tę szybkość, to daj FA OFF i wtedy będziesz się obrócisz do końca, tam gdzie chcesz. FA OFF puszczasz po obrocie jak już masz cel w okolicy celownika. Dzięki temu zwrotność statków ma niewielkie znaczenie.
  9. używaj thrusterów przy kręceniu kółek. jak robisz pitch do góry, dawaj też thrustera do góry, pozwoli to dlużej utrzymać przeciwnika w celowniku
  10. Jak się źle czujesz, nie jesteś w formie, lub za dużo % we krwi. Nie graj PvP. Dostaniesz w czapkę i będzie ragequit.
  11.  Jak masz większe tarcze i jesteś silniejszy - ramuj. Takie życie. To walka o życie a nie machanie szabelką w białej koszulki z ręką z tyłu.
  12. Przeciwnik będzie cie obrażał lub prowokował, szczególnie jak ma przewagę i obaj to wiecie. Olej to. To Cię osłabia. Albo walcz i wygraj - jak masz pewność że to Ty masz przewagę, albo zwiewaj.
  13. Wszystkie chwyty są dozwolone, masz pozostać żywy. A przeciwnik najlepiej martwy.
  14. Jak już będziesz pod ścianą, nie da się uciec, nie da się wygrać, zapal ostatnie cygaro, zasalutuj przeciwnikowi "o7" i zgiń jak mężczyzna. Combat logging (i inne cheaty) jest dla ludzi bez jaj. Husarzy mają jaja jak melony.


To chyba tyle, tak na wstępie mechaniki gry, jak ktoś ma coś do dodania - niech pisze. Dalej - grać i trenować między sobą.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#2
Możesz opisać jak zrobiłeś te makra na suwaku, bo nawet nie wiedziałem, że tak się da.
                                                                                                        [Obrazek: N1vdwOH.png]
Odpowiedz
#3
Ja robilem do saiteka x52 pro, w programie od saiteka, wchodzisz w programming,  masz tam gdzieś niżej suwak, robisz tak żeby np miał 3 zakresy i na każdym zakresie jest makro które się uruchamia w momencie wejścia w ten zakres.

[Obrazek: Q4S7ozC.jpg]
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#4
Ja mam zwykłego x52 ale suwak ma więc chyba się da. Dzieki
                                                                                                        [Obrazek: N1vdwOH.png]
Odpowiedz
#5
Thumbs Up 
Poradnik dobry, zgadzam się z nim w 100%
[Obrazek: sz37R8A.png]
Odpowiedz
#6
Świetny poradnik. Ja dodam od siebie:

1. Miej thrustery odpowiednie dla swojej masy (optimamass) jeśli masz zbyt.mocne thrusters tracisz podwojnie (pobór mocy oraz większą waga).
2. Latając bez asysty zwrotniejszym statkiem niż przeciwnik naucz się defensywnej taktyki tj. 2pipki w tarcze 4 w silniki, jak masz a-power distrobutors to można okrazać się z wrogiem na booscie niemal bez końca, będziesz tylko sporadycznie trafiany, tarcze się będą ladowac.
3. Nie panikujWink
Odpowiedz
#7
Nie myślałem nigdy o makrach, ale jak się dłużej zastanowić, to zanim ustawie odpowiednie ustawienia to mija trochę czasu. Tak samo nie myślałem o używaniu FA OFF na push-u i TYLKO w konkretnych momentach walki. Dzięki Wojowniku!
Odpowiedz
#8
(12.11.2015, 10:35 UTC)Faoiltiarna napisał(a): Świetny poradnik. Ja dodam od siebie:

1. Miej thrustery odpowiednie dla swojej masy (optimamass) jeśli masz zbyt.mocne thrusters tracisz podwojnie (pobór mocy oraz większą waga).
2. Latając bez asysty zwrotniejszym statkiem niż przeciwnik naucz się defensywnej taktyki tj. 2pipki w tarcze 4 w silniki, jak masz a-power distrobutors to można okrazać się z wrogiem na booscie niemal bez końca, będziesz tylko sporadycznie trafiany, tarcze się będą ladowac.
Sorry, ale zastanawia mnie skąd wziąłeś te przemyślenia ... 
Thruster'y - proszę podaj mi o jakich statkach wspominasz, by zakładać im mniejsze silniki by zmniejszyć nieznacznie jego masę kosztem mocy silnika?
Obniżając masę statku przez obniżenie klasy silnika z A na D lub klasę niżej z 6A na 5A - jesteś wolniejszy i gorzej manewrujesz takim statkiem - co udało Ci się uzyskać? - wydłużony skok (przemyt, eksploracja), a nie dynamikę w walce, gdzie porządny thruster jest jednym z kluczowych elementów tej układanki.
Podaj konkretne wyliczenia z ED lub Coriolisa, bo to co napisałeś odnośnie silników to czysta herezja, z jednym wyjątkiem - jeżeli masz uber-tanka, jak Anaconda na Prismatic Shield i całą gamą SCB, to można sobie pozwolić na słabszy silnik, bo i tak wszystko będzie przyjmować na tarcze.

Druga sprawa - pipsy w bron, silniki i tarcze.
Podałeś defensywną taktykę - 2 w tarcze i 4 w silniki. Świetne rozwiązanie ... dostajesz 8% bonusu do tarcz zamiast 1%, cała moc w silniki które de facto masz osłabione, dodatkowo ciekawi mnie w jaki sposób zamierzasz regenerować capacitor broni?
Rozwiązanie dobre, ale pod jednym warunkiem - wycofujesz się czyli uciekasz z pola walki..., fakt, można to nazwać defensywną taktyką.

Jeżeli mówimy o walce defensywnej, w większości przypadków powinna opierać się na 4 pipsach w tarcze, dlaczego? - zyskujemy +150% bonusu do tarczy.
1 pips - 1% bonusu,
2 pipsy - 8% bonusu,
3 pipsy - 37% bonusu,
4 pipsy - 150% bonusu.

Na koniec - Kyoku świetny materiał  Smile.

Moje luźne przemyślenia - kluczowa sprawa to poznanie swojego statku - niby truizm, ale ...:
1. Jak się zachowa przy 2 i 4 pipsach w silniki - standardowa prędkość i na buście - może to być kluczowe przy wycofywaniu się i podjęciu decyzji, bonus w tarcze czy szybkość ucieczki.
2. SCB - ile odnawiają tarczy (wartościowo) oraz graficznie czyli na kółkach. Jak szybko jesteś w stanie je przełączać? Czy możesz niechcącą przeciążyć Power Plant wyłączając całe tarcze?
3. Ustaw priorytety - podczas walki decydują sekundy lub ich części - przełączanie SCB pod wpływem emocji może przechylić szalę na korzyść wroga.
4. Kombinuj z buildem, ale zacznij go testować na botach by się z nim ograć, następnie na treningach PVP, a dopiero wtedy nawiązuj walkę PVP. 
5. Trenuj ucieczkę i różne jej formy - nigdy nie wiadomo jak potoczy się walka, ostatnie zestrzelenie miałem przez swoją pewność siebie - po zdjęciu tarcz spokojnie chciałem wyskoczyć do systemu obok w końcu Python z papieru nie jest, ale ... wrogowie skutecznie kilkukrotnie przerywali mi ładujące się FSD i przyszło do zapłacenia ubezpieczenia. 
6. PVP to kosztowna zabawa, zastanów się czy jesteś gotowy na płacenie ubezpieczenia. 
7. Emocje ... ten kto walczył PVP to wie ... z tym trzeba się otrzaskać, albo mieć na tyle zasobny portfel, że wykup ubezpieczenia spływał jak woda po kaczce.
Odpowiedz
#9
Narazie podam przybliżone ustawienia jako że.nie.mam jak teraz podać dokładnie.

Moje przemyślenia dotyczą vulture. Mam fsd 5a i thrustery klasę niższa niż max, rating a. Utrzymuje masę vulture na granicy 390t optimal mass dla thrusters 4a to 389t a 5a-c to jakoś koło 700t. Po co mi thruster na 700t jak mam masę 380-390t? Dzięki "gorszym" thrusterom wg moich obserwacji capacitor uzupełnia się mega szybko. Dlatego thrustery dalej działa dobrze a mam dzięki temu zapas w masie pozwalający np. Założyć reinforced armour. To moje nowe ustawienie które testuje od tygodnia.

Co do defensywnej taktyki, daj 2pipki na systemy i 4 na silniki, na broń nie potrzebuje bo sensem tej taktyki jest zregenerować tarcze nie dając się ustrzelic zbytnio co jest trudne przy odwrocie i byciu ściganym. W tej taktyce 2pipki na systemy pozwalają mi regenerowac tarcze (zakładając że.mamy inne moduły również mało energozerne) dzięki 4pipkom w thrustery mogę robić boosta nawrócić boosta nawrócić boosta itd. Jak przeciwnik nie.ma gimballed to ma duży problem aby utrzymać mnie na celowniku.

To nie mój pomysł oczywiście znalazłem to gdzieś na YouTube, filmik pokazujący jak dziękiteoretycznie gorszym, acz mniej energozernym modułom, mieć przewagę w walce w postaci energii w silniki na capacitorz. Przewaga polega na tym że można boostowac bardzo często przez to nie wchodzić w linie ognia przeciwnika. Jak będę w domu znajdę ten film i tu wrzucę bo zmienił misposob myślenia o konfiguracji statku.

Ps. Co do taktyki defensywnej ona ma na celu tylko rechargowanie tarcze zakładając że chyla się ku upadkowi. Celem jest unikanie ognia przeciwnika. Dlatego nie potrzebuje 4pipkom w tarcze bo nie zamierzam przyjmować na siebie ciosów.
Odpowiedz
#10
Zmniejszając klasę Thrusters z 5A na 4A, zyskujesz zaledwie 10T co stanowi niecałe 3% wagi statku. Tracisz natomiast prawie 9% szybkości - gdzie Vulture szybkością nie słynie, osłabiasz jego słaby już punkt. Fakt zyskujesz 11,5% energii, ale kosztem 28 m/s w standardzie i 45m/s na buście. Każdy statek PVP dopadnie Cię bez większych problemów, a na nawrotkach stracisz raczej więcej na tarczy, niż uda Ci się jej zregenerować

Walcząc z typowymi statkami PVP - będziesz "rzutką na strzelnicy" lub "kaczką do odstrzału" - trudno oddaje się strzały z wyładowanym capacitorem weapon, skoro regenerujesz wyłącznie tarcze i silniki do ucieczki.

Odnośnie Twojej taktyki - przy jednym CG, latał taki Viper - bust, nawrót, strzały, bust i tak w kółko. Do tego ostro chuffował. Wracałem z CZ, gdzie miałem pulsy na gimbalach - męczyłem się z nim chyba z 15 minut, zanim go ubiłem - leciałem w Pythonie. Wróciłem na stacje, zmieniłem gimbala na fixa, i poleciałem rozglądać się za PVP. Znowu mi się nawinął i znowu był wanted - wyciągnąłem go i zmieniłem taktyke jak mnie oblatywał, robiłem zwrot na buście zwalniając ciąg. Gdy robił zwrot do kolejnego oblecenia, dawałem wsteczny zwiększając czas gdy był w moim celowniku - walka tym razem trwała zaledwie kilka minut. Chciałem go puścic, gdy zdjąłem mu hulla do 50%, ale dalej atakował, więc dobiłem.

Przy PVP jednym z kluczowych czynników jest prędkość statku, może dlatego najczęściej spotykane to Assault Ship i Clipper czy odchodzący w cień Fer de Lance, ze względu na problemy w energii i słabe możliwości założenia SCB - tutaj więcej może powiedzieć Kyoku, który przez długi czas rozbijał się Ferdkiem.

Jeśli od razu zakładasz, że manewr nawrotki i bust będzie Twoim głównym elementem taktycznym, bo pod niego robisz build - to chętnie posłucham wrażeń za jakiś czas, gdy będziesz już po walkach PVP z normalnymi graczami w normalnych statkach. Sam przez długi czas latałem Vulture i jest świetnym statkiem do Resa czy CZ, ale pod PVP słabo się nadaje - jest wolny, ma bardzo słabe zasilanie, za to jest wybitnie zwrotny.

Nie wiem jak u Ciebie z funduszami, ale jeśli jesteś w stanie to pod Twój styl walki gorąco Ci polecam Federal Assault Ship - zwinny, szybki, dobra energia, podobnie słaba tarcza jak w Vulture to jest jego jedyny minus. Ma dobrze ustawione hard pointy, 2L i 2M, można również założyć mu kilka SCB przedłużając czas walki. W razie zdjęcia tarcz, ma dwukrotnie mocniejszy kadłub.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] Zarządzanie energią - PvP/PvE Fenyl de Lechia 0 3,353 23.05.2019, 15:12 UTC
Ostatni post: Fenyl de Lechia



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości